Steeds vaker zie je het, de guerilla marketing. Je bent het vast al wel eens tegengekomen en ik vind het een van de leukste en meest uitdagende vorm van marketing, al moet ik zeggen dat het bij sommige campagnes wel wat ver gaat. Bij guerilla marketing gaat het erom zoveel mogelijk resultaat te bereiken met beperkte middelen. Guerilla marketing werd geïntroduceert door Jay Conrad Levinson in 1983. Deze marketing vorm werd aanvankelijk gebruikt door de wat kleinere bedrijven die niet het geld of de middelen hebben om een grote marketing campagne op te zetten, tegenwoordig doen er steeds meer grotere bedrijven aan mee.
Bij deze campagne kreeg je het aantal kilo's dat je weegt cadeau bij een abonnement op de desbetreffende sportschool. Er was nogal wat commotie over omdat mensen het als inbreuk op hun privacy zagen. Ik vind hem wel leuk.
Twee bedrijven die samen werken in hun reclame.
Deze vind ik ZO tof.
Deze abri brengt geweld tegen vrouwen aan de kaart door een camera te plaatsen die herkent wanneer mensen kijken of niet.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten